Recomandari de toamna

Gata si vacanta. De luni ne reintoarcem la vechile obiceiuri, lasate deoparte pentru mai bine de o luna si jumatate ( ca deh, asa e in invatamant). Sase saptamani departe de nebunia si agitatia provocate de programe analitice, examene si alte asemenea „prostioare”. La munte, sau la mare …departare de locul de munca m-am delectat din plin cu drumetii, mancare a la mama acasa si muuulta liniste.

Dincolo de relaxarea pe care o credeam pierduta prin gropile Bucurestiului, mi-am regasit si o veche prietena, atat de draga mie : lumea cinematografiei. Am devorat cu nesat multe creatii pentru marele, dar si micul ecran, cu o precizie si o rigurozitate care ar fi facut invidioasa orice tembeliziune care reia la infinit mereu aceleasi filme invechite.

Am retrait alaturi de Ed reintoarcerea la origini si un nou inceput in viata. Am ras alaturi de personajele din serial si m-am bucurat pentru fiecare implinire sufleteasca a acestora si fiecare miscare facuta de ele pentru a trece peste greutatile de zi cu zi. Am reintalnit-o pe Jordan doctorita de la Medicina Legala din Chicago si am dezlegat impreuna cu ea tainele din umbra unor misterioase crime. Probabil ca aparitia mult mai „seriosilor” din CSI i-a determinat pe producatorii serialului sa isi stranga in graba catrafusele si sa inceteze filmarile la capatul a sase sezoane electrizante. Ceea ce nu au facut creatorii , coninua fanii neconsolati ca iubirea dintre Jordan si carismaticul politist Woody a ramas in aer  si astfel ca serialul isi continua aventurile intr-un virtual sezon, cu numarul sapte , scriptic, online.

Lasat cu ochii in soare, dupa happy-endul grabit-fortat din finalul sezonului sase al seriei „Crossing Jordan” mi-am spus ca e timpul sa evoluez  si sa trec la un alt nivel al dezlegarilor de enigme, folosindu-ma de numere. Si astfel am dat peste Numb3rs , un serial politist in care un matematician de profesie, Charlie Eppes isi foloseste darul divin in a-si ajuta fratele in cele mai dificile cazuri cu care acesta se intalneste in munca sa de la FBI. M-a bucurat reintalnirea cu  Peter MacNicol alias John Cage din serialul AllyMc Beal aici in rolul celui mai bun prieten al lui Charlie. Pana in prezent au fost difuzate cinci sezoane, al saselea urmand sa aiba premiera la sfarsitul lunii septembrie.

Tot in aceeasi perioada va fi lansata si cea mai recenta productie din seria „Stargate”. Dupa „SG-1” ai ale sale 10 sezoane din care am reusit sa vizionez in aceasta vara sapte si dupa  „Atlantis”, la care am ramas blocat la sezonul doi, producatorii au hotarat ca e timpul sa exploreze noi dimensiuni ale Universului SF si pregatesc aruncarea in lupta a celei mai noi creatii din domeniul Portii Stelare . Stargate Universe promite multe. Cel putin asa reiese din trailerul de promovare care incita si provoaca la a urmari cu la fel de mare interes precum in primele doua seriale,lupta pe care pamantenii o duc alaturi de aliatii lor impotriva fortelor raului, ale replicantilor si goa’ulzilor.

Asadar doua noi provocari in lumea serialelor pentru aceasta toamna . Un nou sezon din Numb3rs si primul din seria Stargate Universe .

Tot in aceasta toamna se incheie partea a-III-a din Eureka, un serial care da SF-ului o latura mult mai pamanteana, incercand sa explice faptul ca, la originea multor fenomene bizare din jurul nostru, stam tot…noi. Mai precis operatiunile secrete finantate din umbra de marile puteri ce incearca astfel sa controleze lumea.Eureka a ajuns la finalul sezonului trei din care au mai ramas de difuzat doua episoade. La mijlocul lui septembrie ne vom lua la revedere de la Allison, Fargo, Henry, seriful Carter,ori ajutorul sau Jo Lupo, cu promisiunea unei reintalniri intr-un noua serie, a patra, undeva peste un an.

La final, pe scurt despre alte trei seriale  seriale devorate in aceasta vara . The Pretender, primul dintre ele, este povestea unui mic geniu „cameleon” evadat dintr-un centru privat si plecat in cautarea identitatii si a familiei sale. Patru sezoane excelente, in care Jarod incerca sa puna talentele sale in reusita binelui contra raului. Si evident sa scape la mustata de urmaritorii sai.Despre Due South este posibil sa isi aminteasca doar cativa dintre cititorii mei care au urmarit la mijlocul anilor 90 aventurile unui politist canadian in Chicago. Din pacate, constable Benton Frasier nu a rezistat pe ecrane decat 41 de episoade, plecand in final sa exploreze alaturi de bunul sau prieten, Stanley Kowalski, indepartatele tinuturi inghetate din Nord in cautarea  lui Sir John Franklin.  Acolo unde probabil, in drumul lor,  s-au intalnit si cu Dr. Joel Fleischman, repartizat sa profeseze intr-un mic orasel din Alaska, in serialul de sase sezoane „Northern Exposure„.

Cam atat pentru astazi. Un inceput de toamna cat mai luminos si plin de amintiri.

Lasă un comentariu