Luptă acerbă pentru preluarea Alitalia

În cădere liberă, compania căuta de urgență un cumpărător după ce-și declarase falimentul. Alitalia fusese plasată sub administrare specială în 2017, moment în care pierdea 500.000 de dolari zilnic. Se știa despre interesul lui Delta, precum și al companiei feroviare de stat, dar în ultimul moment a mai apărut un competitor surprinzător, gigantul european Lufthansa.

O ofertă de la un jucător major nu vine fără avertismente, iar Lufthansa se spune că ar fi pus condiții dure care s-ar putea să-i sune nefavorabil proprietarului Alitalia, statul. Printre acestea sunt reduceri de personal, estimate la 3.000, precum și control total fără supervizare a statului italian, urmat pe termen lung de deținere integrală. Harry Hohmeister, membru în board la Lufthansa, a declarat pentru Reuters: „Ne luptăm pentru piața italiană și aceasta include Alitalia. Suntem interesați de Alitalia numai dacă sunt îndeplinite condițiile, iar acestea nu s-au schimbat fundamental”. Lufthansa spune că Alitalia va continua să opereze independent, dar cu sprijinul masiv al Grupului Lufthansa. Acesta are un istoric de achiziții de companii de zbor în cădere, preluând Brussels Airlines și părți din Air Berlin în 2017 pentru a-și atinge obiectivele în piața low-cost.

Alitalia căuta un cumpărător de ceva vreme. Fusese sprijinită financiar de Etihad, dar nici compania din Golf nu arată o sănătate financiară bună. Deținerea de 49% din Alitalia devenise o povară. Investițiile lor de 1,7 miliarde de dolari nu fuseseră suficiente pentru redresarea acesteia și în 2017 făcuseră o nouă ofertă de a investi încă două miliarde, dar cu condiția unor restructurări majore. Din păcate, partea italiană majoritară a respins-o și Alitalia a fost obligată să declare falimentul.

Guvernul italian a afirmat limpede că Alitalia trebuie să rămână o firmă de stat, așa că-și va păstra partea de 51%. Deci, de vânzare sunt numai cele 49% din acțiuni deținute de Etihad. În noiembrie, Delta făcuse o ofertă, în același timp în care se pregătea să investească și în compania aeriană indiană Jet Airways, în intenția de a face o intrare pe o piață dominată actual de cei trei mari transportatori aerieni din Golf. Ca și Delta, EasyJet părea interesată de Alitalia, dar nu a formulat o ofertă concretă. Și Ferrovie Dello Stato, societatea de căi ferate a statului, se pare că a depus o ofertă. Fiind o companie de stat, ar trebui să fie preferată de guvern.

Doar că Lufthansa a venit cu o atitudine hotărâtă, spunând că poziția lor economică puternică ar trebui să fie „un motiv suficient pentru cei responsabili de Alitalia ca să se gândească dacă vor să fie parte dintr-un sistem european solid sau dacă vor să aleagă altă cale”.
Sursa: HOTNEWS

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s