Siderat de România: Cu ai noştri, despre ai noştri

Publicat pe

Întreg scandalul  declanşat pe marginea încercărilor parlamentarilor români de a-şi arăta muşchii şi colţii lumii întregi era unul de aşteptat în contextul evoluţiei vieţii pe aripa politichiei neaoşe dâmboviţene. Aşa cum, la fel de aşteptată era şi umblatul printre blidele CCR-ului având nominalizat ca timonier un terchea-berchea antisemit şi senil totodată.

Normală, de această dată, a fost demisia de la Cultură. Luând-o logic, nu exista o altă soluţie după numeroasele gafe făcute drept plată pentru unele servicii primite în timp. Ilogică mi se parre atitudinea de trestie în bătaia vântului adoptată de liberali. Dar, privind în istoria existenţei partidului, totul capătă un sens: acela că de fiecare dată aceştia au încercat să îşi asigure viitorul călduţ şi atât.

Remarcabilă mi s-a părut a fi intervenţia unui europarlamentar în plenul de la Bruxelles, una pe care mulţi s-au grăbit să o pună pe seama ndemenţei dar care arată adevărata faţă a scenei politice mondiale ai cărei conştiincioşi elevi s-au dovedit a fi românaşii de pe Arsenalului:

Godfrey Bloom la Parlamentul European, un om care merită să fie ascultat atunci când vorbeşte:

“Ei bine, domnule Președinte, îmi vine în minte un citat al marelui filosof american Murray Rothbard care spunea: “Statul este o instituție talhara”. Impozitarea este un sistem prin care politicienii și birocrații fură banii de la cetățenii lor pentru a-i risipi într-o manieră rușinoasă. Acest loc nu este o excepție. Este fascinant, și mă întreb cum reușiți să vă păstrați seriozitatea atunci când vorbiți de evaziunea fiscală. Întreagă Comisie și birocrații din Comisie nu plătesc impozite. Voi nu plătiți taxe și impozite ca și restul cetățenilor! Voi aveți tot felul de avantaje….. Voi sunteți cei mai mari evazioniști fiscali din Europa, și totuși voi stați aici și dați lecții! Oamenii din Uniunea Europeană încep să înțeleagă mesajul. O să vă dați seama că euroscepticii vor deveni din ce în ce mai numeroși. Și să vă mai spun ceva, când popoarele își vor da seama de ceea ce sunteți, nu vor avea nevoie de mult timp sムia cu asalt Parlamentul și să va spânzure. Și vor avea dreptate!” (vezi video)

Dincolo de gard, în curtea CFR Călători asistăm la o centralizare a activităţii companiei pe zona de sud a României şi pe sectorul internaţional. Rutele consacrate, în afara celor care duc spre litoralul lui Mazăre, ori pe Valea Prahovei, au cam dispărut. Noii poli ai societăţii nu se mai numesc Iaşi, Cluj, Satu Mare, Timişoara. Roşiori şi co. dictează la ora actuală.

CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie a.c., va intra în vigoare Noul Plan de Mers al Trenurilor 2013-2014, care va fi valabil până la data de 13 decembrie 2014.

Oferta de transport pentru 2014 se bazează pe exploatarea cât mai eficientă a resurselor disponibile în condițiile în care CFR Călători implementează un program de redresare care vizează, în primul rând, echilibrarea bugetului de venituri şi cheltuieli. Aflată într-un proces necesar de limitare a pierderilor operaționale, compania face un efort deosebit ca, în anul următor, să pună la dispoziția zilnică a tuturor categoriilor de călători un număr total de 1169 de trenuri, din care 247 trenuri InterRegio şi 922 trenuri Regio.

CFR Călători mulțumește tuturor pasagerilor care înţeleg să circule în legalitate, dând dovadă de corectitudine și spirit civic. Prin plata călătoriei, pasagerii fac posibilă menținerea în circulație a trenurilor pe care le utilizează pentru a se deplasa către locul de muncă sau către o destinație de vacanță, evitând creşterea preţurilor legitimaţiilor de călătorie prin taxarea suplimentară în tren şi/sau suportarea costurilor amenzii conform reglementărilor în vigoare. Compania derulează, în permanență, activități de control menite să limiteze situațiile de călătorie fără bilet și să descurajeze perpetuarea acestora.

Tarifele CFR Călători reflectă misiunea socială a companiei ca transportul feroviar să fie accesibil tuturor categoriilor de călători, inclusiv acelora cu venituri mici. Site-ul http://www.cfrcalatori.ro permite achiziția rapidă a biletului de tren și oferă informații detaliate despre toate facilitățile de călătorie și avantajoasele oferte comerciale.

În traficul intern, CFR Călători va asigura și în 2014 serviciul public de navetă între marile oraşe şi localităţile din proximitatea acestora.În plus, se va menţinemersul de tren cadenţatpe rutele unde condiţiile de circulaţie şi exploatare permit acest lucru şi unde traficul de călători plătitori este cu preponderenţă de navetă: Bucureşti Nord – Piteşti – Craiova prin Roşiori Nord, Bucureşti Nord – Ploieşti şi Constanţa – Mangalia (în sezonul estival). În ceea ce priveşte zonele turistice precum Valea Prahovei, Vatra Dornei etc., pasagerii vor avea în continuare la dispoziţie un număr suficient de trenuri în funcție de sezon și de trafic.

Faţă de 2013, toate trenurile InterRegio vor circula zilnic, cu excepţia a trei perechi de trenuri pe ruta BucureştiNord – Ploieşti. În plus, vor fi introduse câte o pereche de trenuri pe fiecare dintre rutele Bucureşti Nord – Constanţa, Galaţi – Constanţa şi Drobeta Turnu Severin – Timişoara Nord (din 1 februarie 2014). Totodată, se va relua legătura Bucureşti Nord – Cluj Napoca prin Simeria cu trenurile IR 1823/1824. Trenurile IR 1621/1622 vor conecta București Nord de Timișoara prin Arad.

În 2014, pasagerii vor avea la dispoziție trenuri internaționale zilnice directe din București Nord către Viena (cu preţuri de la 39 Euro pe sens), Budapesta (de la 29 Euro pe sens), Sofia, Istanbul, Chișinău. De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Budapesta din Timişoara, Brașov, Târgu Mureș și Cluj Napoca. Din Timișoara, pasagerii pot călători zilnic către Belgrad, prin Vârșeț, cu numai 14 Euro.

Menţionăm faptul că, în anul 2014, vor continua lucrările de reabilitare a infrastructurii feroviare pe coridorul IV PANEUROPEAN, demers ce va avea ca efect direct diminuarea semnificativă a fiabilităţii serviciului oferit ca urmare a scăderii capacităţii de circulaţie (până la 50% pe zonele cu lucrări). Realizarea acestor lucrări, absolut necesare pentru reabilitarea infrastructurii feroviare, va conduce la modificarea orariilor şi rutelor trenurilor care circulă pe aceste tronsoane, în sensul măririi duratelor de parcurs şi a limitării rutelor de circulație.”

Interesant comunicatul, nu? Care-s nebunii să dea bani pentru a petrece aproape 16 ore în tren, din care puţin peste 12 doar până la Curtici?. Sunt 643 de km. În Ungaria, 340 de kilometri se fac în aproape 4 ore. La noi, 450 de kilometri în ŞAPTE ore!!!!

Vom mai scrie despre asta!

Să aveţi o zi minunată!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s