Dezertor, caut patrie

Publicat pe Actualizat pe

Pariam acum ceva timp, când a început toată această nebunie, că parfumul de crin se va mai simţi pe holurile politicii autohtone mult timp după verdictul referendumului. Atunci, în momentul pariului, la un pahar de bere vorbită cu un amic, respectivul, liberal convins, se aprinsese cu totul, luând foc şi reproşându-mi că nu am încredere în tânărul şi exuberantul lider PNL. Noroc că prietenia noastră e dincolo de zona politicii şi amândoi avem puncte comune, nu numai contra.

Acum, după ce toată această tevatură a luat sfârşit, mă încearcă un straniu sentiment de tristeţe plină de scârbă şi ură. Una care însă nu se adresează marinerului de cursă lungă din cauza căruia, în paranteză fie spus, mulţumită alianţei cu PNL din 2004, am fost nevoit să plec din SRR (o poveste pe care o voi istorisi pe îndelete cu altă ocazie). Revenind la ură care mă încearcă, ea se adresează întregii clase politice de la Bucureşti, una care parcă s-a debilizat complet în ultimele trei luni, de parcă, am mai spus-o şi cu alte ocazii, ciolanul de ros, numit România, le-a luat cu totul minţile.

Referendumul a fost invalidat, cu, sau fără concursul trepăduşilor băsescieni. Sincer, nu îmi pasă dacă va reveni el, sau alt ” -escu” la Palat. Un cititor frecvent al blogului îmi spunea plin de amărăciune că mai bine era preşedinte Ponta şi premier Antonescu. Scăpam şi noi, naibii, de complexul ăsta cu” -escu” în coadă. Poate că era mai bine, poate că nu. În orice caz, eu, unul, nu ştiu dacă şi voi, nu voi trăi mai bine. Salariul meu nu va creşte (aşa e la privaţi), pensia… e şi ea privată (poate s-or gândi s-o naţionalizeze şi pe asta). Nu sunt nici revoluționar, nci pensionar, nici beneficiar al vreunui ajutor social de la stat. Aşa că beneficii nu voi avea, spre deosebire de alte categorii, mult mai uşor de influenţat. De locuit tot acolo voi locui, cheltuielile vor creşte odată cu Euroiul. Şi lista poate continua…

Privind lucrurile prin această prismă, stau de această dată drept şi încerc să gândesc la fel cum stau: la ce bun votul meu? De ce să mai merg la vot dacă părerea mea, visul meu, speranţa mea, toate sunt călcate în picioare de hoardele de politruci, mai tineri, ori mai bătrâni? De ce să mai dau cu subsemnatul pe listele electorale, dacă aleşii neamului fac alba-neagra cu ele, în funcţie de interesele proprii?

De aceea, oficial anunţ că dezertez din funcţia de cetăţean model al ţării. Dacă aş putea să renunţ la cetăţenia primită la naştere, ar fi şi mai bine. Mi-e silă să mă gândesc că pot fi sub acelaşi tricolor cu nesimţiţii, păduchioşii şi paraziţii din politica românească. Mi-e scârbă şi îmi vine să vomit când văd cefele şi feţele unora care până nu demult îşi beau minţile prin cârciumi. Îmi vine să sparg televizorul când îi văd pe toţi cum îşi regulează propria patria-mamă, cu o nesimţire de-a dreptul grotescă.

Şi atunci, de ce să mai fiu român? Să plătesc în continuare taxe şi impozite, banii din acestea să se ducă pe tot felul de referendumuri, sondaje şi analize privind demiterea sau înscăunarea în diverse funcţii? Pentru asta plătim taxe, sau pentru ridicarea ţării ca să trăim mai bine? De ce aş mai dori să fiu român, când azi mi se strânge mâna drept mulţumire, iar mâine mi se aruncă vorbe de ocară? În ce lume trăim?, vă întreb. Sunteţi mulţumiţi de voi, de ceea ce aţi ajuns să fiţi? Vă place că sunteţi asemeni unor zombie teleghidaţi şi controlaţi ca nişte maşinuţe de către aceşti copii tembeli ai fostei hidre PCR?

Tot acest scandal va lăsa urme adânci asupra ţării. Provocate de toţi actorii scenei politice. Dacă ar lăsa puţin deoparte grandomania şi aroganța, ar vedea cât de rău au făcut României. Nu numai Băsescu, Udrea etc. Ci şi ceilalţi. Căci răul nu a început cu Băsescu şi nici nu se va termina cu el. Rău spuneam că ne-a fost sub Iliescu şi în 96 când am votat CDR. La fel ne-a fost şi când ne-am întors spre PSD, în 2000, nu mai pomenesc de Alianţa DA. Istoria ne-a demonstrat-o de fiecare dată.

Deci, de ce să fiu român, dacă ai mei concetăţeni îşi ucid periodic liderii, ca să le ia locul?

Lasă un răspuns

