Recensamantul lui „n+1” lipsa la apel

Publicat pe Actualizat pe

Daţi-mi voie să am ceva dubii şi rezerve cu privire la rezultatele recensământului, alea provizorii, ce urmează a fi date, cu întârziere de, iată, de aproape trei luni de către institutul ameţitului de Voineagu. Motivele ţin de heirupismul sub umbrelă căruia a avut loc întregul proces de recenzare a populaţiei şi a locuinţelor de pe teritoriul României. De parcă Boc şi ai lui aveau de trimis la Bruxelles foaia cu căsuţa bifată în dreptul acţiunii în cauză până la finele lui 2011.

Dincolo de întreaga tevatură, ceea ce mă nedumereşte pe mine, ca simplu cetăţean, este dorinţa acerbă a contestatarilor de la acea vreme ai recensământului de a se folosi de datele INS-ului (instituţia condusă de Voineagu), ştiind că informaţiile ce vor urma să fie furnizate nu sunt corecte. Întrucât, asemeni lui Băsescu la referendum, viorile principale, cele care cer cu insistenţă publicarea numărului de români, sunt cele care au boicotat la rându-le procesul de recenzare. Ei, bine, asta nu o mai pricep. Să ceri nişte date despre populaţia unei ţări din care faci parte, ca să fie totalul de vieţuitoare cu două picioare trimis la” Răsboiu”, ştiind că tu însuţi nu eşti pe liste întrucât nu ai fost de acord cu heirupismul pdl-ist în domeniu.

Aşa cum probabil, tot din cauza părului blond pe care l-am avut în copilărie, nu voi înţelege cum de politicienii români îşi arogă toate rezultatele pozitive ale unei situaţii, sau alteia, ştiind că nu ei au fost iniţiatorii măsurii care a dus la aceste rezultate (revenirea la salariile tăiate de Băsescu, pensii etc). Aşa cum nu pricep cum de i se permite unuia ca Mircea Dogaru să tune şi să fulgere şantajând instituţiile statului cu ameninţări privind stabilitatea socială din România. Dacă totuşi punem acestea situaţii lângă altele, răspunsurile, atitudinile şi reacţiile par să fie logice şi coerente. Dar, repet, doar dacă le situăm în nişte contexte: la prima situaţie, contextualizăm prin prisma arogării de către PDL a reuşitei aderării la UE (din 2007). Iar cea de-a doua, cu tovarăşul ex-securist Dogaru, prin prisma prieteniei strânse cu un alt informator celebrul al Securităţii, Felix Motanul şi ceea ce e strigător la cer prin pactul contestat cu jumătate de gură de către cei care l-au semnat şi aflaţi acum în fruntea Executivului, înţelegere despre care s-a tot vorbit.

Revenind la subiectul de bază al materialului, datele recensământului sunt incomplete. La numărul celor care au fost recenzaţi adăugându-se automat alţi n+1 cetăţeni ai patriei. Unde n= populaţia nerecenzată pentru că fie au ascultat îndemnul pe atunci lider al PSD-ului, Victor Ponta, iar 1, sunt eu, cel care scrie acest material, nerecenzat nu pentru că nu am vrut, nu pentru că nu am fost acasă, nu pentru că mi-a fost lene să depun hârtiile ( oricum nu am habar unde e primăria sectorului 3, o adevărată insulă misterioasă când e vorba să dai de sediul ei), ci pentru că domnişorica/doamnă, domnişorul/domnul, care trebuia să efectueze vizita de lucru la domiciliul subsemnatului, nu a mai binevoit să treacă. Probabil din comoditate, lene, plictiseală, oboseală etc. Aşa că mă aştept să nu figurez pe liste de la INS. De aceea, permiteţi-mi să contest, la rându-mi valabilitatea recensământului, aşa cum au făcut-o şi alţii cu funcţii și demnităţi publice. Cu un amendament însă: nu îmi voi schimba opinia, dacă voi ajunge vreodată într-o funcţie înaltă, iar aceste rezultate, false de altfel, mă vor ajuta într-un fel, sau altul. Se aude, domnuţ Ponta, domnuţ Antonescu?

Cât despre cei care încă mai cred că actuala guvernare nu se vor folosi de datele INS-ului, pentru că aşa a zis premierul, sau interimarul, să mai citească încă o dată declaraţiile lor privind mini-recensământul: ba îl fac, ba nu îl fac. La aşa dualitate, mă aştept la orice.

Lasă un răspuns

