Siderat de Romania : De ce am ales Toscana

Publicat pe

Am ales Toscana pentru ca e altceva in raport cu restul Italiei. E o alta lume, un alt stil, un alt ritm al vietii. Atunci cand am invartit globul pamantesc si am ales cu ochii inchisi Italia, inima mea a soptit suav si dulce : Toscana. O chemare launtrica, deosebita si plina de dor mi-a indreptat gandurile, sufletul, inima catre aceasta frumoasa parte a peninsulei.

Toscana e plina de istorie, e verde si incearca sa traiasca simultan intre prezent, viitor si inevitabilul trecut ce isi pune , vrand-nevrand, amprenta peste toti si toate. Strazi micute, aproape medievale, vestigii ale unor lumi demult apuse, curatenie si … soferi care nu te injura precum in alte zone ale Italiei ( ca sa nu mai amintesc de Romania) atunci cand te plimbi pe carosabil. E drept, trotuarele sunt destul de inguste. Dar sa fie acest aspect ultima buba din capul Toscanei.

Am ales Lucca. Pentru centrul sau istoric magnific, pentru oamenii zambitori si optimisti care te indeamna sa iubesti si sa traiesti viata. L-am ales pentru Puccini si muzica lui magnifica, pentru Verdi dar, mai ales, pentru zidul sau protector. Fortificatii ce dainuie de secole fara ca nimeni sa fi incercat sa il distruga pentru a-l transforma in kitsch-ul grotesc cotidian.

Turisti si biciclisti. Masini electrice si minibus-uri. Acces interzis pentru automobile in centru si exceptiile in care elementele principale ale actiunii sunt romanii si…rusii. Piete ce amintesc de timpurile in care negotul se facea prin troc. Sedinte de „comitet” la colt de strada. Tot acest melanj poate parea putin haotic. Dar care , prin respect si bun simt, devine ceva mai ordonat si sigur.

De aceea am ales Toscana…

2 gânduri despre „Siderat de Romania : De ce am ales Toscana

    irina a spus:
    25 Septembrie 2011 la 12:38

    Si Romania are atatea zone frumoase… totul e sa vrei sa le (re)descoperi…
    ( http://irina.bartolomeu.ro/?p=1104 )

      Siderat de Romania a spus:
      25 Septembrie 2011 la 13:17

      Poate ca simplu turist strain… Nu cetatean al acestei tari infecte, cu oameni care se buluceasc la imbarcarea in avion mai ceva ca pakistanezii la urcarea in tren, spre deliciul tuturor celorlalti care privesc razand spectacolul grotesc de dincolo de geamurile aeroporturilor

Lasă un răspuns

