Siderat de Romania: Motive pro PDL. Mic tratat de pledoarie pentru continuitate

Publicat pe Actualizat pe

Sunt cateva motive pentru care i-as vota pe verzi-portocalii in 2012, ori 2013. Chiar daca nu voi mai fi in tara la ora respectiva, a alegerilor. Ca sa il parafrazez pe Pavel Corut, probabil exista ceva in nordul tarii, in zona Sucevei, o forta supranaturala care le da ameteli de cap celor care vin acolo incarcati cu energii malefice. Altfel nu se explica teama anumitor corifei post-decembristi din haita politichiei de la Bucuresti care fug ca dracul de tamaie cand aud de Nordul Moldovei, de Bucovina.

Ca o fi Flutur, protejatul lui Udrea, putin imi pasa. Atat timp cat Suceava, sub Dinastia PDL a mai aruncat la gunoi o parte din toalele de Cenusareasa permanenta in care zacea de zeci de ani, de cand anumiti indivizi, recunoscuti pentru ura lor pentru anumite zone geografice si ai lor bipezi, au ajuns la putere. Se intampla undeva prin 1947-1947. De atunci s-a ordonat practic trecerea pe linie moarta a nord-estului tarii si preaslavirea sudului. Astfel ca, timp de cinci decenii si ceva, daca includem in calcul si perioada de dupa 89 pana in 2005-2006, Suceava, Botosaniul, mai putin Iasiul ori Neamtul, au devenit copiii nedoriti ai unei tari, ai unui sistem politic. Sincer sa fiu, nu am mai recunoscut ,  in 2006, orasul in care m-am nascut si copilarit, in clipa in care m-am intors acolo dupa o pribegie de ceva ani pe meleaguri straine, paradoxal, inimii mele. Vedeam pentru prima oara cum infloreste frumos simplu si totodata complex. Nu mai vedeam pe strazi harburi de autobuze si troleibuze care poluau fonic si nu numai mai mult aerul din jur. Strazile incepeau sa fie reabilitate una cate una si vedeam pentru prima data semafoare inteligente in unele intersectii pentru care , pana atunci, autoritatile ocale nu aveau bani.

Mai tarziu a inceput programul de reintegrare a Bucovinei in circuitul turistic si organizarea de diverse programe promovate national in acest sens. Ceea ce pentru Mazare si acolitii lui din zona Gorjului, Hunedoarei, ori Doljului era o adevarata ofensa . De ce sa nu suga ei toti banii din buzunarele pulimii taricenesti? De ce sa lase si pe altii sa se bucure de frumusetile patriei, cand banii le pot umfla lor buzunarele? Trebuie sa fim corecti si cinstiti: Romania nu inseamna numai Valea Prahovei si Litoralul. Dintr-o veche si crasa prostie s-au inoculat ca adevarate valori ale turismului autohton aceste doua zone geografice ala tarii. Eu, unul , marturisesc ca sunt satul de ele si incerc sa descopar nu Romania ( pentru ca o stiu din traseele pe care le faceam de la sapte-opt ani  cu tatal meu aflat mai mereu in delegatii prin tara) ci Europa( nu sunt bogat, nu am Porsche si ditamai viloiul, nu am parinti supersponsorizanti, dar am puterea ca din nimicul mizer salariu sa strang acolo niste banuti cu care sa platesc o superoferta externa gasita la low-cost si pe booking.com si sa vizitez ceea ce visam sa vad pe viu cand rasfoiam atlasul geografic, nedand curs invitatiei lui Mazare, ori te miri cui primar de pe Valea Prahovei care ma invita sa ma prostituez intelectual prin programele lor de prost-gust ). Las prostimea indobitocita sa cutreiere la nesfarsit Valea Prahovei si Mamaia. Oricum sunt convinsi ca dincolo de ele nu mai e Romania.

Apoi cu ruperea pisicii din domeniul educational si cel sanitar. Odata si odata trebuia sa se intample asta. Oricat ar urla rosii lui Ponta ca nu e bine ce se petrece. Dar, sincer, nu se mai putea continua asa. Cu mii de inculti si agramati cu diplome cu insemnele statului pe ele. Daca si dupa 2000 se continua in acelasi ritm cu scoala, iar profesorii nu ajungeau la mila ciosvartelor mitocanilor plecati afara si care isi doreau progeniturile cu studii superioare in rama, scoala romaneasca ar fi progresat. Dovada am vazut-o in acest an cand la Bac a fost ce a fost. Dovada a ceea ce a ajuns invatamantul  am simtit-o pe propria piele in ultimii sapte-opt ani de cand sunt la catedra. Si probabil in ultimii mei doi ani pe care mai am de gand sa ii petrec in tara aceasta.

Credeti ca daca se vor intoarce rosii la putere vor continua cu reformele?  Permiteti-mi sa spun ca nu. Vor da bani pentru pensii luand de la alte domenii precum sanatatea ori educatia; vor ridica din umeri si vor cere ca pulimea sa aiba rabdare  pana cand vor aparea primele rezultate, date fiind mostenirile grele ale vechilor regimuri samd; vor scoate de la prioritati diverse proiecte neinteresante si neagreate de politrucii de partid, se vor plati polite dupa polite; vor baga in anonimat din nou scoala , anuland masurile luate tocmai pentru revigorarea educatiei, pentru ca, in viziunea ipocritilor de-a stanga si de-a dreapta esicherului politic, ai eu nevoie de cati mai multi prosti si inculti care sa dea votul precum dau oile lapte la strunga.

Iata doar cateva motive pentru care i-as vota pe verzi-portocalii inainte de a parasi Romania. Am ajuns la o limita a rabdarii , o limita peste care , precum in fizica si medicina, ajung sa nu mai simt nimic. Dar absolut nimic. Nici mila, nici nepasare. Ci doar un vag sentiment de jena si de dorinta de a imi fi mie bine si viitoarei mele familii si nu lor pe spinarea mea, a sotiei si copiilor mei .

Lasă un răspuns

