Terorizeaza si stapaneste in Romania

Posted on Updated on

Acum cateva luni, discutam cu un amic de-al meu despre viitorul ce astepta Romania la cotitura, dupa colt. Sumbru, spuneam eu, luand in calcul o serie de elemente pe care din biroul sau imbacsit cu iz de uiski, don’mariner a tot zis ca le vrea aplicabile. Amicul meu mai avea putin si ma facea nebun si antiroman pentru ca, zicea el, nu am incredere si nu sustin deloc autoritatile de la Bucuresti in demersul lor de a moderniza Romania.

Am tot stat si am gandit, am analizat  situatia la zi din micul stat balcanic si tare mi-e ca si eu m-am inselat ( nu spun ca amicul meu avea dreptate, ci doar ca m-am inselat si eu asupra unor aspecte discutate la un pahar de vorba). Probabil bautura m-a facut , ca asa e rostul ei, sa vad tarisoara ce mi-a dat buletinul tricolor la purtator mult mai aratoasa si mai frumoasa decat e in realitate.

Spuneam si cu ocaziile anterioare ca mergem din ce in ce mai rau, ca asistam la o recrudescenta a fenomenului numit violenta si la disolutia autoritatilor menite a mentine stabilitatea si ordinea in societate. Acum s-a ajuns la diverse reglari de conturi in plina strada, sau in holuri de hotel, sub privirele impasibile ale cetatenilor simpli inerti si anihilati de grijile personale. Motivele rafuielilor le stim le stim, la fel cunoastem si de ce acesti indivizi au un tupeu fantastic de bolnav in creier. Problema e ca din ce in ce mai multi romani incep sa tremure si sa se gandeasca de nspe ori inainte sa iasa pe strada. Basca, sa arate luna iubitei de pe o banca din parc. Mai sigur e balconul.

Ceea ce se intampla in Romania la ora actuala e rezultatul unor reforme imbecile promovate de toate regimurile politice de la Bucuresti, inhaitate pana in maduva oaselor cu lumea interlopilor de pretutindeni, din dorinti la fel de cunoscute (  protectie, bani murdari pentru campanii, intimidari etc). Reforme, dragii mei, care au facut mai mult rau decat bine societatii romane post-decembriste. Daca privim atenti la ceea ce s-a petrecut pe taramul nostru , dupa ’89 si pana in prezent, constatam cu stupoare disolutii dupa disolutii. Societatea civila , cea care iesea si protesta de fiecare data cand lucrurile mergeau prost, e anihilata. Industria, alaturi de agricultura, mandria tarii si ele la pamant. Educatia e vraiste si sub domnia pumnului de bani europeni , iar in unel cazuri si a domniei bunului plac studentesc, un fel de preuniversitar reloaded, varianta horror absolut. Cat despre sanatate stim cu totii unde s-a ajuns. Singura in care mai sperau cetatenii tarii era Biserica, dar si ea s-a dat cu Necuratul si cerseste ca imbecila, ridicandu-si fustele pana-n ceruri, dupa gologani pentru a linistea preasfintiilor lor, multi dintre ei, dupa cum se stie, fosti turnatori la Secu'( nu imi fac ganduri pentru ei, are grija Doamne Doamne la Judecata).

Asa ca ii mai ramane romanului speranta sigurantei ca maine va mai fi in viata. Si cum ea, Speranta moare ultima si noi inaintea ei se duce si aceasta. Acum judecati si voi singuri incotro se duce Romania, o tara in care nici Politia nu mai e politie ( cu p  mic) sub domnia reformelor administrate cu drag si spor spre beneficiul iubitului conducator, de catre inegalabilul Traian de Igas. Un individ despre care am zis la un moment dat ca pare a fi mana in mana cu interlopii si din ce in ce mai mult se confirma acest fapt. Prin linistea ce domneste la INTERNE de ceva vreme.

Si tacerea e un raspuns…

Lasă un răspuns

