Traian Băsescu, despre atacul la Regele Mihai: Nu am ce să retractez

Publicat pe

Am dreptul la o opinie. Am spus-o şi o repet. Eram zilele trecute la Neptun. Eram pe o şalupă şi, la un moment dat, erau doi scafandri. O doamnă care era cu mine m-a întrebat uite Traian sunt doi oameni care poate au nevoie de ajutor. Apoi mi-a spus: dacă ar fi după tine pot muri. M-a deranjat pentru că meseria mea este să salvez oameni. Spre deosebire de ruda respectivă ştiu ce înseamnă scafandri la apă.

În meseria mea un comandat de navă care sare primul în barca de salvare puneţi dv. eticheta. Un comandat de navă care pune nava pe uscat dintr-o eroare de navigaţie, niciodată nu va fi judecat. Comandaţii nu se judecă pentru accidente pe mare decât dacă sunt băuţi sau actele nu sunt în regulă. În meseria asta într-o singură situaţie îţi pierzi brevetul: când îţi abandonezi echipajul. Pentru mine sunt la fel meseriile astea, şefi de stat, comandant de navă. Uitaţi-vă la piloţii de avioane. Ei nu au paraşute. Dacă se întâmplă ceva se duc cu avionul Dacă un comandat de navă îşi abandonează echipajul, îşi pierde brevetul şi este dezonorat pe viaţă. Un şef de stat are naţiunea lui pe care nu o abandonează, rămâne cu ea. Profesia mea mă obligă să gândesc aşa.”,  a declarat, printre altele, șeful statului într-o intervenție la 10TV.

 

Cotidianul

Lasă un răspuns

