Metamorfoza Dacia: de la „merge si-asa” la rigoare japoneza.

Publicat pe

In 2011, Dacia a vandut clientilor romani mai putin de 10% din totalul autoturismelor asamblate la Mioveni. Paradoxal, acum 11 ani, doar 5% din productie era destinata exportului. Cu sau fara piata romaneasca, productia creste. Cand a achizitionat 51% din capitalul uzinei romanesti de la Mioveni, in 1999, sloganul „nu ne vindem tara” suna straniu in urechile investitorului francez Renault. Grupul din Hexagon tocmai cumparase o „gaura neagra” care platea 30.000 de muncitori si producea 86.000 de vehicule de o calitate indoielnica, pe care le vindea aproape exclusiv romanilor. Au urmat ani grei, in care concedierile curgeau pe banda rulanta, angajatii veneau la serviciu conform lozincii „noi ne facem ca muncim, ei se fac ca ne platesc”, iar numarul de masini produse scadea vertiginos.

Capital.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s